Historien

Mye har forandret seg siden 2009, men ambisjonen om å levere godt håndverk står like sterkt.

2009

Drømmen blir født

Utviklerne Eirik Fjellaksel og Alexander Svaetichin starter Good Morning sammen med designerne Jørgen Winsnes og Rolf Jensen. Byrået får raskt oppdrag i reklamebransjen og lager interaktive Flash-kampanjer for noen av landets største merkevarer.

2010

Vi ansetter

Det første året går over all forventning, og vi begynner å ansette flere designere og utviklere. Fokus på godt håndverk står sterkt, og det blir mange sene kvelder på kontoret. Samtidig innleder vi et tett samarbeid med Litago.

1

Gulltaggen

1

FWA

2011

Etablerer oss som byrå

Good Morning markerer seg som et av Norges ledende byråer på Flash-kampanjer og samarbeider tett med de største reklamebyråene i Oslo. Se showreel.

2

Gulltaggen

3

FWA

2012

Good Morning blir voksen

Nils Petter Nordskar går inn i styret, Morten Michaelsen blir styreleder, og Thomas Moen hentes inn som byråleder. Etter elleve måneder forlater han rollen, og Eirik Fjellaksel tar igjen over som leder for byrået.

1

FWA

2

Awwwards

2013

HTML overtar

Markedet endrer seg. Mobilen tar over, og Flash byttes ut med HTML5 som fungerer på både desktop og mobil. Vi vokser videre med flere designere, utviklere og prosjektledere, og teller nå rundt tolv ansatte. Når den svenske avdelingen flytter til nye lokaler, lager vi det interaktive spillet Korvkast som blir en lokal favoritt.

5

FWA

3

Awwwards

2014

Satser på kreativitet

Vi tar steget fra å være produksjonspartner for reklamebyråer til å bli mer selvstendige, og ansetter kreatør og tekstforfatter. Samtidig blir vi nominert til Agency of the Year av Awwwards for tredje år på rad, og rangeres som et av verdens beste byråer på digitale kampanjer og nettsider. Se showreel.

2

Gulltaggen

10

FWA

4

Awwwards

2015

Flytter til byen

Etter å ha holdt til på Majorstuen og Briskeby flytter vi inn til sentrum. Vi er nå rundt femten ansatte og jobber med både reklamebyråer og direkte med annonsører.

2

Gulltaggen

5

FWA

5

Awwwards

2016

Helge Onsum inn som styreleder

Vi står i et veikryss mellom kreativitet og teknologi, og Helge Onsum kommer inn som styreleder for å hjelpe selskapet videre. Se showreel.

1

Gulltaggen

2

FWA

2

Awwwards

2017

Satser på strategi og kommunikasjon

Vi styrker oss strategisk og kreativt med Eldar Skyldstad som rådgiver og Petter Gulli som kreativ leder. Sammen med et nytt kreativt team beveger vi oss mot å bli et hybridbyrå, et sted mellom digitalbyrå og reklamebyrå.

6

Gulltaggen

2

FWA

2018

Utvikleravdeling i Georgia

Alexander flytter til Georgia og etablerer en utvikleravdeling i Tbilisi. Good Morning får nå et internasjonalt team og større kapasitet på teknologisiden. Se showreel.

3

Gulltaggen

2

FWA

2

Awwwards

2019

Fusjon med Naug & Venner

Vi fusjonerer med reklamebyrået Naug & Venner og dobler størrelsen fra 15 til 30 ansatte. Nå er vi offisielt et fullverdig reklamebyrå, og heter Good Morning Naug. Cahtrine Moksnes blir byråleder. Se Showreel.

1

Gulltaggen

2020

Verden stenges ned

Det nyfusjonerte Good Morning Naug får en tøff start da verden stenges ned 12. mars. Til tross for usikre tider holder teamet sammen og leverer solide prosjekter.

2021

Satser videre på kreativitet

Vi styrker den kreative avdelingen med Morten og Mattis som nytt kreativt team, og teller nå litt over tjue ansatte.

2022

Helen blir byråleder

Cathrine Moksnes trer ut som byråleder, og Helen Selberg Johansen tar over roret. Se showreel.

2023

Back to the roots

Etter fusjonen i 2019 besto Good Morning Naug av både en digital avdeling og en reklameavdeling. Den digitale delen leverte gode resultater, men reklameinntektene stod ikke i stil med kostnadsnivået, og selskapet måtte til slutt avvikles. I etterkant starter Eirik Good Morning på nytt sammen med utviklerne Caspar og Marius og designeren Marcus. Dette markerer et tydelig skifte. Et rendyrket digitalbyrå med fokus på teknologi og design. 

2024

Vinner priser igjen

Det nye Good Morning får en sterk start. Vi jobber med nettsider, innhold og drift, og lykkes med ambisjonen om å være små, fokuserte og prisvinnende.

1

Awwwards

2025

AI tar større plass

Markedet endrer seg igjen. AI blir en naturlig del av hverdagen, og synlighet handler ikke lenger bare om Google, men også om å bli funnet og anbefalt av systemer som ChatGPT.