
Historien
Mye har forandret seg siden 2009, men ambisjonen om å levere godt håndverk står like sterkt.
Drømmen blir født
Utviklerne Eirik Fjellaksel og Alexander Svaetichin starter Good Morning sammen med designerne Jørgen Winsnes og Rolf Jensen. Byrået får raskt oppdrag i reklamebransjen og lager interaktive Flash-kampanjer for noen av landets største merkevarer.

Vi ansetter
Det første året går over all forventning, og vi begynner å ansette flere designere og utviklere. Fokus på godt håndverk står sterkt, og det blir mange sene kvelder på kontoret. Samtidig innleder vi et tett samarbeid med Litago.
1
Gulltaggen
1
FWA
Etablerer oss som byrå
Good Morning markerer seg som et av Norges ledende byråer på Flash-kampanjer og samarbeider tett med de største reklamebyråene i Oslo. Se showreel.
2
Gulltaggen
3
FWA
Good Morning blir voksen
Nils Petter Nordskar går inn i styret, Morten Michaelsen blir styreleder, og Thomas Moen hentes inn som byråleder. Etter elleve måneder forlater han rollen, og Eirik Fjellaksel tar igjen over som leder for byrået.
1
FWA
2
Awwwards

HTML overtar
Markedet endrer seg. Mobilen tar over, og Flash byttes ut med HTML5 som fungerer på både desktop og mobil. Vi vokser videre med flere designere, utviklere og prosjektledere, og teller nå rundt tolv ansatte. Når den svenske avdelingen flytter til nye lokaler, lager vi det interaktive spillet Korvkast som blir en lokal favoritt.
5
FWA
3
Awwwards
Satser på kreativitet
Vi tar steget fra å være produksjonspartner for reklamebyråer til å bli mer selvstendige, og ansetter kreatør og tekstforfatter. Samtidig blir vi nominert til Agency of the Year av Awwwards for tredje år på rad, og rangeres som et av verdens beste byråer på digitale kampanjer og nettsider. Se showreel.
2
Gulltaggen
10
FWA
4
Awwwards

Flytter til byen
Etter å ha holdt til på Majorstuen og Briskeby flytter vi inn til sentrum. Vi er nå rundt femten ansatte og jobber med både reklamebyråer og direkte med annonsører.
2
Gulltaggen
5
FWA
5
Awwwards

Helge Onsum inn som styreleder
Vi står i et veikryss mellom kreativitet og teknologi, og Helge Onsum kommer inn som styreleder for å hjelpe selskapet videre. Se showreel.
1
Gulltaggen
2
FWA
2
Awwwards

Satser på strategi og kommunikasjon
Vi styrker oss strategisk og kreativt med Eldar Skyldstad som rådgiver og Petter Gulli som kreativ leder. Sammen med et nytt kreativt team beveger vi oss mot å bli et hybridbyrå, et sted mellom digitalbyrå og reklamebyrå.
6
Gulltaggen
2
FWA

Utvikleravdeling i Georgia
Alexander flytter til Georgia og etablerer en utvikleravdeling i Tbilisi. Good Morning får nå et internasjonalt team og større kapasitet på teknologisiden. Se showreel.
3
Gulltaggen
2
FWA
2
Awwwards
Fusjon med Naug & Venner
Vi fusjonerer med reklamebyrået Naug & Venner og dobler størrelsen fra 15 til 30 ansatte. Nå er vi offisielt et fullverdig reklamebyrå, og heter Good Morning Naug. Cahtrine Moksnes blir byråleder. Se Showreel.
1
Gulltaggen

Verden stenges ned
Det nyfusjonerte Good Morning Naug får en tøff start da verden stenges ned 12. mars. Til tross for usikre tider holder teamet sammen og leverer solide prosjekter.
Satser videre på kreativitet
Vi styrker den kreative avdelingen med Morten og Mattis som nytt kreativt team, og teller nå litt over tjue ansatte.

Helen blir byråleder
Cathrine Moksnes trer ut som byråleder, og Helen Selberg Johansen tar over roret. Se showreel.

Back to the roots
Etter fusjonen i 2019 besto Good Morning Naug av både en digital avdeling og en reklameavdeling. Den digitale delen leverte gode resultater, men reklameinntektene stod ikke i stil med kostnadsnivået, og selskapet måtte til slutt avvikles. I etterkant starter Eirik Good Morning på nytt sammen med utviklerne Caspar og Marius og designeren Marcus. Dette markerer et tydelig skifte. Et rendyrket digitalbyrå med fokus på teknologi og design.

Vinner priser igjen
Det nye Good Morning får en sterk start. Vi jobber med nettsider, innhold og drift, og lykkes med ambisjonen om å være små, fokuserte og prisvinnende.
1
Awwwards

AI tar større plass
Markedet endrer seg igjen. AI blir en naturlig del av hverdagen, og synlighet handler ikke lenger bare om Google, men også om å bli funnet og anbefalt av systemer som ChatGPT.
