Podcast 12: Slik jobber vi med SEO
Publisert:
Vi lanserte norsk versjon av goodmorning.no i juni 2024. Ene og alene for å rangere i søk. I denne episoden deler vi hvordan vi nådde førsteplass på Google på en rekke relevante søkeord.

Lytt til episoden
Du finner den på Spotify, Apple Podcast, Pocket Casts og Podme.
Perspektiver
I hver episoder deler vi fire perspektiver. I denne episoden snakker vi kort om:
- AI-worlds med Genie 3 av Google Deepmind
- AI-musikk med Eleven Labs
- Flopp med lansering av ChatGPT 5
- AI-søk vil utkonkurrere tradisjonell søk i 2028
Slik fikk vi goodmorning.no godt synlig i Google
Hovedtema i denne episoden er hvordan vi har jobbet med SEO på vår egen nettside. Da vi re-lanserte Good Morning hadde vi kun en engelsk side, og var derfor nesten usynlige på Google på søk som digitalbyrå, nettsider, webdesign og digital markedsføring.
Vi visste hele tiden at en norsk versjon var nødvendig for å bli synlige i søk. Etter et halvt år fikk vi endelig tid til å prioritere dette. I episoden forteller vi hvordan vi brukte Semrush til å identifisere 140 viktige nøkkelord og fraser, og 20 konkurrerende byråer å måle oss mot. Dette ble grunnlaget for en ukentlig toppliste vi får tilsendt hver mandag.
I starten lå vi naturlig nok langt bak. Men etter hvert som vi produserte innhold for nøkkelordene, fikk innkommende lenker, økte synligheten vår sakte men sikkert, og vi klatret på listen.
Nå ligger vi på førsteplass, som betyr at vi rangerer best blant de 20 byråene på de 140 nøkkelordene.
Lytt til episoden for å høre hvordan vi fikk det til.
Lytt til episoden
Du finner den på Spotify, Apple Podcast, Pocket Casts og Podme.