Kontakt
Oslo, Norway
59° / 57° N
Follow us
back
back
Volvo

Volvo V

Volvo ønsket å sette fokus på smarte løsninger. Sammen med JCP utviklet vi derfor Norges første reklamekampanje basert på kunstig intelligens.

Prosjekt
Byrå: JCP Ignite
Kunde: Volvo
Prosjekt: Volvo V
År: 2016

Flørt med bilen og vinn den

Da Volvo V90 ble lansert hadde den flere innovative funksjoner. En av dem var stemmeveiledning. Volvo Norge ønsket å markere denne smarte funksjonen på en måte som i seg selv var innovativ. Svaret ble “V” som potensielle bilkjøpere kan snakke, diskutere og til og med flørte med.

Når du snakker med appen hører du stemmen til den nye bilmodellen Volvo V90. Gjennom samtaler bygger dere en relasjon, og ut fra hvor godt dere kommer overens, vil “V” til slutt velge den brukeren hun kommer best overens med, og som får bilen til odel og eie.

Se case filmen

Volvo V Case Film

Execution

For å skape “V” trengte vi å simulere kunstig intelligens – noe som aldri hadde vært gjort før. Og siden teknologien fungerer best i app, ble det plattformen vår. For at opplevelsen skulle bli så levende som mulig, måtte alle svar spilles inn på forhånd. JCP Ignite gjorde en kjempejobb med å forutsi samtaler og utvikle riktige svar.

For Volvo var det viktig at “V” fikk fram innovative funksjoner i bilen. Dialogene var derfor en miks av informasjon og underholdning. Kort sagt er “V” ren infotainment.

Vi publiserte nytt, engasjerende innhold ukentlig i en måned, og brukerne elsket det. De tilbrakte timesvis i appen.

Appen hadde over 40 000 nedlastinger, og gjennomsnittlig besøkstid var hele 30 minutter.

Flere jobber

Avis

Avis Søndagsturer

En god gjerning økte utleie med 100%
Continue reading
Greater Than A

Greater Than A

Lansering av et bærekraftig klesmerke
Continue reading