Kontakt
Oslo, Norway
59° / 57° N
Follow us
back
back
Volvo Cars

The Test Center

Sammen med JCP laget vi et digitalt testsenter der potensielle kjøpere kunne gå inn å gjennomføre tester hvor de viktigste sikkerhetsegenskapene til den nye V60 ble demonstrert.

Prosjekt
Byrå: JCP Nordic
Kunde: Volvo Cars
Prosjekt: Kampanje
År: 2018

Volvo lager verdens sikreste biler. I over 40 år har de analysert trafikkuhell for å lære hvordan de kan skape innovasjoner som redder liv. Ved lanseringen av den nye Volvo V60 ønsket Volvo å demonstrere sikkerhetsegenskaper for å vise at den er en svært trygg og god familiebil.

Besøk "The Test Center" her.

Idé

Sammen med JCP laget vi et digitalt testsenter der potensielle kjøpere kunne gå inn å gjennomføre tester hvor de viktigste sikkerhetsegenskapene til den nye V60 ble demonstrert.

Det digitale testsenteret ble også en sentral del av Volvos salgseventer der folk kunne lære om bilen på digitale skjermer, samtidig som de måtte besvare oppgavene i det digitale testverktøyet.

Om man besvarte alle oppgavene, var man med i trekningen om å få låne en Volvo V60 i en måned.

Testene bestod av oppgaver og minispill. F.eks. kunne man teste Volvos “annenfører” som alltid passer på dersom det er fare for kollisjon. Her var det om å gjøre å oppdage fotgjengere som kom mot deg før bilens “annenfører”.

“Lane assist“ er et minispill på en svingete vei hvor det gjelder å holde seg unna veikanten. Skulle man være uheldig, så sendte Volvos assistent deg tilbake i kjørebanen.

I “Car 2 car communication” lærte man hvordan bilen automatisk sender varsler til andre Volvoer i et område, hvis den f.eks. oppdager glatt veibane i en sving eller andre farer.

Til slutt kunne man lære litt om generell sikkerhet og tippe vekten til forskjellige gjenstander i ulike hastigheter ved en bråbrems.

Design og gjennomføring

Designet er utviklet i tråd med Volvos brand guidelines og ble godkjent av deres internasjonale merkevareavdeling. Tre av testene er bygget i WebGL, dvs 3D i nettleser, for å gjøre spillene morsommere og mer virkelighetsnære.

Vi la mye tid i å prototype og teste før de ble implementert i det endelige designet. Vi brukte også dynamiske animasjoner for å gi en bedre helhetsopplevelse og øke “wow” faktoren.

Sentralt i testen var også at bilen ble presentert i en rekke farger og med animasjonsvideoer som demonstrerte de forskjellige sikkerhetsegenskapene.

Flere jobber

Orkla Health

Mageuniverset

Det er best å være på lag med magen
Continue reading
Kygo Life

Kygo Life

En merkevare blir til enda en merkevare
Continue reading
United Influencers Sverige

Isabella Löwengrip 2.0

Svensk blogger og kjendis fikk ny identitet
Continue reading