Kontakt
Oslo, Norway
59° / 57° N
Follow us
back
back
Norad

Save Tropical House

Unge nordmenn visste ikke nok om rollen regnskogen spiller i å begrense global oppvarming. Sammen med Gambit H&K utviklet vi et konsept med to kjente komikere og masse tropical house som økte kjennskapen med 600%. Kanskje noe å lære av for alle som er opptatt av bærekraft?

Prosjekt
Byrå: Gambit H+K Strategies
Kunde: Norad
Prosjekt: Kampanje
År: 2017

Kampen mot avskoging av den tropiske regnskogen er avgjørende for planetenes fremtid. Likevel vet overraskende få unge nordmenn dette. Så hvordan kunne Norad få dem engasjert, og lære dem om den viktige rollen regnskogen spiller for å redusere global oppvarming? Ved å koble den til noe de virkelig bryr seg om: Tropical House!

Besøk savetropicalhouse.no her.

Sammen med Odd Magnus Williamson og Henrik Thodesen skapte vi R.E.D.D. – en tropical house DJ-duo som fryktet at avskoging ikke bare ville ta livet av planeten, men også drepe tropical house. For å redde regnskogen bestemte de seg derfor for å lage en ny hit, og utfordret unge nordmenn til å være med som DJs.

Good Morning utviklet et interaktivt spill der du kunne lage din del av den nye hiten. For å låse opp tropiske lyder måtte brukeren svare på forskjellige spørsmål om regnskogen og miljøet. Jo mer du lærte, desto flere tropiske soundbites ble låst opp, noe som ga større muligheter til å produsere den kuleste miksen. Spillet genererte også en egen musikkvideo med et tilpasset albumcover.

Case film

Norad - Save Tropical House - case film v2

Etter tre uker kåret vi en vinner og låta «Save Tropical House» ble utgitt med DJ Malene Martinsen - en vanlig ung student uten musikalsk bakgrunn.

Sangen fikk stor oppmerksomhet i sosiale medier, ble lagt til på flere populære spillelister og klatret helt til fjerdeplass på Norsk Viral Top 50-listen.

I løpet av tre uker hadde sangen over 1,3 millioner avspillinger, men viktigst: Antall unge nordmenn som nevner «Redd regnskogen» som et viktig initiativ for å stoppe global oppvarming, økte med 600%.

Flere jobber

Good Morning

Det trojanske ølet

Jobbannonse forkledd som julegave
Continue reading
Nordvik Eiendomsmegling

Nordvik 2.0

Lanseringen av en helt ny kjede
Continue reading
Scandic Hotels

Arctic Sleep of Norway

Pop-up hotell fikk fart i sosiale medier
Continue reading