Kontakt
Oslo, Norway
59° / 57° N
Follow us
back
back
Mc Donalds

Bacon Clubhouse

Da McDonald's skulle lansere sin nye gourmetburger "Bacon Clubhouse", ville de gjøre mer enn å dele ut gratiskuponger. Sammen med DDB Oslo utviklet vi et interaktivt spill som leverte 49% bedre enn samtlige premiumkampanjer.

Prosjekt
Byrå: DDB Oslo
Kunde: McDonald's
Prosjekt: Bacon Clubhouse
År: 2016

Ingen går på nettet for å se reklame. Og nettopp derfor er det så viktig å bruke kreativitet, design og teknologi for å skape opplevelser som gjør at folk får lyst til å bruke tid sammen med merkevaren.

DDB kom til oss med et morsomt konsept til en online promotion: “Finn en Bacon Clubhouse i en Bacon Clubhouse, og vinn en Bacon Clubhouse”. Eller kort sagt: Om du kunne finne et mikrobilde av en burger inne i bildet av en stor burger, så ville du få en gratiskupong.

Vi tenkte det måtte være mulig å gjøre dette enda mer spennende og sammen med DDB utviklet vi en interaktiv “pixel cloud” på baconclubhouse.no hvor du kunne navigere rundt i en Bacon Clubhouse og lete etter en miniburger i et pixelunivers. Underveis støter du også på pixler med nyttig og fristende informasjon om de forskjellige ingrediensene.

Case film

McDonald's Bacon Clubhouse Case Film (english)

Kampanjesiden fikk over 200 000 besøkende, over 600 000 sidevisninger og hver besøkende brukte i snitt, hold deg fast, 14 minutter på siden. Noen var der inne i over 1 time!

Utrolig hva folk er villig til å gjøre for en gratis burger.

Flere jobber

Bærekraftpromotørene

En podcast om bærekraft og kommunikasjon

Vår egen podcast
Continue reading
Good Morning

Det trojanske ølet

Jobbannonse forkledd som julegave
Continue reading
Norad

Save Tropical House

Kan vi redde regnskogen med musikk?
Continue reading