Kontakt
Oslo, Norway
59° / 57° N
Follow us
back
back
DNB

DNB Lærepenger

Sammen med Trigger og DNB har vi utviklet et undervisningsopplegg som gir skolebarn en grunnleggende forståelse for penger, inntekt og forbruk samt egne økonomiske rettigheter og gode sparevaner.

Prosjekt
Byrå: Trigger
Kunde: DNB
Prosjekt: Nettside & læringsplattform
År: 2016

Vi hører stadig at Norge er verdens beste land å bo i, og et av verdens rikeste land. Men paradoksalt nok fører økt rikdom til at vi kan mindre om privatøkonomi enn før. Det innebærer at mange norske barn og unge vokser opp uten grunnleggende økonomisk forståelse. Samtidig vet vi at barn og unge ofte arver sine foreldres holdninger til økonomi. Dette ønsket DNB å gjøre noe med.

Sammen med Trigger utviklet de konseptet Lærepenger. Good Morning ble leid inn for å designe og utvikle den digitale riggen.

Nettsiden lærepenger.no

Forsommeren 2016 lanserte vi nettsiden lærepenger.no. Denne siden skulle fortelle om konseptet og de 5 lærepengene. Den fungerte også som kanal for å melde interesse blant lærere for 5.klasser rundt omkring i landet.

Læring gjennom lekenhet

Gjennom sommeren lanserte vi en interaktiv quiz der barn kunne teste sine egne ferdigheter rundt sparing og forbruk. Quizen hadde som mål å gjøre det underholdene og engasjerende. Quizen ble brukt på flere store arrangementer, som Norway Cup, Miniøya og DNBs interne arrangement med stor suksess.

Lærerrommet

Høsten 2016 lanserte vi Lærerrommet, en læringsplattform der lærere kunne invitere elevene sine inn til å gjennomføre en rekke morsomme og engasjerende oppgaver knyttet til sparing og forbruk. I plattformen fikk alle lærere god oversikt over hva elevene svarte på oppgavene og kunne dermed se hva elvene behersket og hva de burde snakke mer om i undervisningen.

"
Arbeidet med Lærepenger nettsiden og quizen er en av de mest omfattende jobbene Trigger har hatt sammen med Good Morning. Vi involverte Good Morning tidlig i prosjektet og sammen sørget vi for at resultatet ble en nettside og en quiz som engasjerte og tydelig fikk frem budskapet på tvers av målgrupper. Good Morning sparret, utfordret og ledet prosjektet på en fremragende måte og vi er veldig fornøyd med resultatet!
— Bente Kvam Kristoffersen, Byråleder Trigger

Flere jobber

Orkla Health

Mageuniverset

Det er best å være på lag med magen
Continue reading