Kontakt
Oslo, Norway
59° / 57° N
Follow us
back
back
UNICEF

Arvetesten

Mange nordmenn ønsker å gi en gave til en hjertesak når de en gang går bort. Men hvordan får man best tak i dem? Sammen med UNICEF har vi utviklet en helt ny tjeneste som skal være til nytte for folk flest, og skaffe flere testamentariske gaver til nytte for verdens barn.

Prosjekt
Byrå: Good Morning
Kunde: UNICEF
Prosjekt: Nettside
År: 2018

Vi har tidligere laget kampanjer med høy oppmerksomhet både på print og i sosiale medier for å få folk til å sette av en gave til UNICEF i testamentet sitt.

Men når bare én av ti nordmenn har skrevet testament, så sier det seg selv at det er et langt lerret å bleke. Sammen med UNICEF valgte vi derfor i 2018 heller å bruke reklamekronene på å utvikle en helt ny tjeneste: Arvetesten.no.

Arvetesten.no gir svar på hvem som har rett på arv etter deg, hvor mye arveloven bestemmer at du må gi til hver og hvor stor del av midlene dine du selv kan testamentere fritt til hvem og hva du vil.

UNICEF håper naturligvis at denne testen vil gjøre flere oppmerksom på at de har muligheten til å gi en testamentarisk gave til verdens barn, men brukerne forplikter seg på ingen måte til å gi noe ved å ta testen. 

Fra lansering i mai 2018 og ut året, økte konverteringen for UNICEF med 1700% sammenlignet med tiltak gjort året før. Dette viser at det å lage en relevant og nyttig tjeneste leverer langt bedre resultater enn tradisjonell markedsføring.

Les fagartikkelen: Case study: Testing og optimalisering for Unicef Arvetesten

Illustrasjoner

Flere jobber

Nordvik Eiendomsmegling

Hva kan boligen koste?

Ny app gir prisestimat på et øyeblikk
Continue reading